Narrow your search
Listing 1 - 10 of 29 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Effectieve instructie in het voortgezet onderijs : leren lesgeven met behulp van het directe-instructiemodel
Authors: --- ---
ISBN: 9065083367 Year: 1997 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Powerful Learning : what we know about teaching for understanding
Authors: --- --- ---
ISBN: 9780470276679 Year: 2008 Publisher: San Francisco John Wiley and Sons

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Groepsplannen in de praktijk : groep 3 t/m 8
Authors: --- --- ---
Year: 2012 Publisher: Hoorn OBD Noordwest

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Groepsplannen in de praktijk : groep 3 t/m 8 : bijlagen
Authors: --- --- ---
Year: 2012 Publisher: Hoorn OBD Noordwest

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Doordacht Passend Lesmodel : effectieve didactiek én pedagogiek in een actueel model
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789056760854 Year: 2020 Publisher: Rotterdam CED-groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een goed lesmodel zorgt voor structuur, veiligheid, een grotere kans op leren en plezier in leren. De CED-Groep heeft een onderscheidend lesmodel ontwikkeld waarin de laatste inzichten uit de wetenschap en toepassing in de klas zijn verwerkt. In dit boek lees je over de uitgangspunten en een succesvolle uitvoering van het Doordacht Passend Lesmodel.https://www.cedgroep.nl/webwinkel/product/doordacht-passend-lesmodel


Book
Effectieve instructie : leren onderwijzen met behulp van het activerende directe-instructiemodel : ideeëngenerator voor pabo-docenten
Authors: --- --- ---
Year: 2002 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Effectieve instructie : leren onderwijzen met behulp van het Directe-Instructiemodel
Authors: --- --- ---
ISBN: 9065082263 Year: 2001 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Effectieve instructie is een trainingsprogramma met veel praktische voorbeelden, opdrachten die de student thuis of op de stageschool kan uitvoeren. Dit boek is geen theoretische verhandeling. De student kan er in de praktijk mee werken en op die manier relevante ervaring opdoen.


Book
Effectief leren : basisboek.
Authors: ---
ISBN: 9789001873127 Year: 2015 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Effectief leren, basisboek bespreekt uitgebreid de instructiestrategieën ’directe instructie’ en ’samenwerkend leren’ en geeft talloze tips en werkvormen om hier in de klas vorm aan te geven. Deze twee strategieën zijn niet zomaar gekozen. Het veelomvattende onderzoek van de onderwijskundige John Hattie laat zien dat dit nog altijd de meest effectieve onderwijsstrategieën zijn. Daarnaast besteedt het boek veel aandacht aan goed vragen stellen, meervoudige intelligentie, en, niet in de laatste plaats, de ontwikkeling van een goed leerklimaat. Veel van de voorbeelden en tips zijn direct afkomstig uit de praktijk, uit de vele honderden lessen die de auteurs jaarlijks in scholen zien. Elk hoofdstuk sluit af met een uitgebreide rondgang door wat de literatuur over het betreffende onderwerp te zeggen heeft. De inhoud van dit boek is daarmee stevig geworteld in een combinatie van theorie en praktijk. Deze vierde editie van Effectief leren, basisboek is ingrijpend herzien. In deze editie is er nadrukkelijk aandacht voor het werk van John Hattie. Het gebruik van nieuwe media is geïntegreerd in de voorbeelden en onderbouwingen, maar alleen daar waar het leren bevordert. Er is extra aandacht besteed aan hoe om te gaan met huiswerk in de klas en in relatie daarmee aan het relatief nieuwe begrip flipping the classroom. In het hoofdstuk Klimaat is de paragraaf met het begrip ’basisbehoeften’ naar voren gehaald en daarmee tot een sleutelbegrip geworden voor het leerklimaat in de klas. Bij de bespreking van het begrip ’leren’ is uitdrukkelijk gebruikgemaakt van de recente studie van Douglas Hofstadter e.a. (2013).


Book
Slim! : de 4 sleutels voor een effectieve les
Authors: ---
ISBN: 9789463421379 9463421378 Year: 2017 Publisher: Nieuwolda Leuker.nu

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leerkrachten blijken in vergelijkbare lessituaties heel verschillende resultaten met hun leerlingen te bereiken. Er is veel onderzoek gedaan naar concrete leerkrachtinterventies en hoe ze samenhangen met hoge leeropbrengsten. Goed of fout is daarbij niet aan de orde, wel de vraag wat je kunt doen om in minder tijd meer leerrendement te behalen.In dit boek zetten de auteurs de belangrijkste aandachtspunten voor een effectieve les op een rij. Daarbij baseren zij zich op een groot aantal wetenschappelijke bronnen, maar ook de nodige praktijkervaringen. Alle aandachtspunten zijn geordend rond vier sleutels voor een effectieve les.Stelt de leerkracht een scherp leerdoel in de les?Volgt de leerkracht 'de kortste weg naar Rome'?Stimuleert de leerkracht de actieve betrokkenheid van leerlingen?Stemt de leerkracht af op verschillen?Deel 1 van het boek behandelt de achtergrond van de vier sleutels voor een effectieve les. In Deel 2 worden 14 leerkrachtvaardigheden beschreven die de 4 sleutels ?activeren?.https://www.leuker.nu/de-4-sleutels-voor-een-effectieve-les/


Book
Effectief leren : de docent als regisseur
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789001896522 Year: 2021 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Effectief leren, de docent als regisseur reikt toekomstige leerkrachten instrumenten aan die ervoor zorgen dat lesgeven onder regie van de docent resulteert in effectief leren. Het boek bespreekt uitgebreid de instructiestrategieën ‘directe instructie’ en ‘samenwerkend leren’. Ook de kracht van ‘activerende didactiek’ komt uitvoerig aan de orde. Verder is er veel aandacht voor de ontwikkeling van een goed leerklimaat en het stellen van vragen. Het boek zit boordevol praktijkvoorbeelden, praktische tips en werkvormen om toe te passen in de klas. Deze praktijkgerichte inslag wordt mooi gecombineerd met een stevige theoretische basis.Deze vijfde editie is volledig herzien en vernieuwd. Er is extra aandacht voor leerstrategieën en formatief handelen. Daarnaast is het boek uitgebreid met een hoofdstuk over differentiëren in de klas. Verder is er aan het eind van ieder hoofdstuk een paragraaf toegevoegd met gereedschap voor de toekomstige docent, zodat deze het geleerde nog makkelijker kan koppelen aan de eigen praktijk. Tot slot is er een duidelijke koppeling aangebracht tussen de inhoud van de hoofdstukken en de wetenschappelijke verdieping aan het einde van ieder hoofdstuk.Naast het boek is er een website die uitgebreide ondersteuning biedt voor studenten en docenten. Daar zijn oefentoetsen, een begrippentrainer, opdrachten, illustratieve filmpjes en samenvattingen te vinden.

Listing 1 - 10 of 29 << page
of 3
>>
Sort by